Hola Fellas


Hello, let me know something about you :D

Tagboard

shoutbox here.
width is 230.

Big Claps


skins by : Simple | Grey
photo : weheartit

hari kekasih vs maulidur rasul
Thursday, 16 February 2012 | 0 comments



"cantek baju awk malam ni..."

"ye la... baju ni yg awk hadiahkn minggu lepas."

"awk, malam ni malam ap ye?"

"entah. malam ap? kenapa dgn malam ni....?"

"awk malam ni malam valentine day la..."

"oh,..awk.. sy nk cakap sesuatu la malam ni."

"apa dia? cakap je la.."

" awk, saya terbaca kat satu artikle ni, yg kita tak boleh sambut valentime day''

"awk tak tahu pasal tu?"



"dah lapok la cerita tu.. abaikan jela"


"awk , kita org islam kn?"

"yeah , for sure la..."

"kita ni islam atas name je , kan?"

"eh, ap yg awk nak syarah kat saya pulak ni..?"


"saya takot la awk... mlm semlm sy mimpi saya mati, mati wak..awk tak takot mati ke...?"


"isy... stop talking nonsence la"

"sy cakap betol ni..ada kwn saya cakap couple tu haram.kalau nk brkasih syg brlainan jantina, kena ada ikatan yg sah, tpi kita?...'so?"

"kalau sy nk minta kita kahwin sekrg, mesti awk ak setuju kan?alasannya kita masih muda. tapi wak...."

"awk jgn nk merepek ye.jgn kata tiba2 nk ber
ubah pulak. awk yg ajak sy datang malan ni kn?"

"tpi awk , saya tak habis ckp lg ni."

"sudah2, jgn nk merepek. rosakkn hari kekasih esok ni. sy ada surprise utk awk."

"saya tak perlukn surprise tu. saya takot allah bagi 'surprise' kat saya, tanpa saya sempat buad apa2.
awk,dgr ni. kalau kita nk brkasih, kena ad ikatan yg sah. dan , brkasih bukan ad specific hari.awk, sy takot wak....."

"ap yg nk di takot kn lg. sy kan ad"

"tapi nanti, kalau sy dah mati, sy tinggal dlm kubor sorg2. kalau sy kena soal mcm2, kena seksa awk ad ke ngan sy waktu tu utk tolong sy, bela sy?? kalau awk ad, takpe la, sy rasa sikit lega"

"awk ni dh mengarot ni...."

"awk, kita bukan tak tahu semua ini. kita tahu, cuma kita sahaja buad tak tahu,kita pon ad belajar agama waktu sekolah dulu. awk tak ingat ke? ustaz selalu ingatkn kita pasal ini."

"ok, ok. it's enough. so, apa yg nk sgt sekarg ni?"

"kita CLASH! itu yg trbaek wak .."

"what??? awk kena sampok ap mlm ni?'

'' biala awk nk kata sy kena sampok ke ap.. sekurang2 nya sy pon nk awk kena sampok.."

"gila ap awk ni. sy nk balik la mcm ni."

"awk, ingat kata2 trakhir saya. hidop ini tak lama. hanya ad peluang sekali. tapi , kalau kita gunakn ke arah kebaek kn, sekali tu dah mencukupi."

"dah, jom balik."

"tak pe la awk. saya balik sendiri."

" what ever! balik la awk malam ni. ok see u tomorrow.."

baru sahaja lelaki itu berlalu meninggal kn teman wanita nya sejauh 10 km, terdgr satu hentaman kuat. sebuah motor di rempoh oleh sebuah kereta dri arah brtentangan

dia, malangnya, tidak lg brnyawa

di jempot malaikat trlebih dahulu

maka. tiada lg peluang bagi nya

untuk brtaubat, memoho keampunan dosa2 nya.

hanya bekalan yg sedia ad, bakal di bawa hingga ke sana.


...............

'awk ,kenapa awk pegi dahulu? kita tak sambok maulidur rasul lg"


"awk "

"eh, awk ckp dgn siap ni?"

"mcm mane awk ad kat sini?bukan ke awk yg kena langgar kat depan tu?"

"tu la....sy pon ingat sy kena langgar, tpi rupa2 nya motor belakang sy yg kena.. alhamdullillah nasib baek allah        masi perlihara sy. pastu sy tringat kata2 awk tdi, sebab tu sy patah balikni. sy nk ucap kn terima kasih banyk2 sebab sedar kn sy tdi."

"sy balik dulu assalamualaikum.....'

TAMAT <3

hm...perasan tak kita akan tiru org yg kita minat?
...sejauh mana kita tiru baginda nabi saw dalam kehidupan
tentu sedikit sahaja..!

Older Post | Newer Post